Friday, September 18, 2009

BeRbUkE pOSe Dgn GEng SKDK 1...

arini gi buke pose ngn dak SKDK 1..
kt MADAM KWANS....KLCC....
emm yg join buke pose ni:
  • Rahmat
  • Naney
  • Diri ku
  • Yan
  • Abu
  • Rafiq
ktorg lpak n borak2 dr kul 07.00 - 09.00...
bestla dpt tkar2 cite...
n skrg pon msing2 da mle nk msuk alam kerja...hihi...
bile la aku nk keje jgk kn??? huhu...

hope reunion akan dtg ni dpt la aku join dorg...
Yeahhh.......layannnn;p hehehe....

Thursday, September 17, 2009

HaTiKU tErLuKA...

emm.....xtau nak ckp cmne...
tp ari ni aku mmmg cedih cgt....
parents aku tuduh aku yg clar kn kete....
sdangkn aku xbuat pun....
aku bwk elok je kete tu...
huh...pela nasib bdn...
mcm nila manusia kn...
suro ckp jujur...tp bile da ckp jujur tuduh org menipu plk....
bek suh aku tipu je...
sng aku ckp...mmg aku yg clarkn kete tu gune paku...
perrgghhh....buln2 pose ni la nak naikkn marah aku...
tensiiooonnnn!!!!!!!!!!!!

argghh....xkire....aku xbuat so aku xkn ngaku...
hmm....
aku xkn bwk da kete tu...
biarla....penting cmne pon aku xkn bwk da...
tnggula aku blaja 3 thun...
keje...n bnda prtme aku akn buat...
beli kete....biar puas hati aku...
calar ke kemek ke...
kete aku...xyah amik org len nk marah!!!

IMPIAN AKU SKRG....ESOK.....N SMPAI DPT BELI KETE;p

SeLAMaT haRi RAya

Salam
Aidilfitri '09
Salam dihulur maaf ku
pohon buat semua rakan2..


Disini, ku ingin mengucapkan
Selamat Hari Raya dan juga
ingin meminta maaf sekiranya ada:

TERkasar bahas,

TERsilap bicara,
TERmarah yang tak kena,
TERtanya tak tentu hala,
TERsasul yang tak sengaja,
TERpukul kat mana-mana,
TERpekik di telinga,
TERhantuk di kepala,
TERpinjam harta benda,
TERmoody tak semena-semena,
TERumpat bila-bila,
TERusik yg sengaja,
dan segala macam 'TER' lagi
Maaf JASMANI DAN ROHANI! ^_^


WaLAu LaNgkAH TaK BeRTeMu,
TaNgaN TaK BeRJaBaT,
UcaP TaK TeRDeNgaR,
MaTA TaK BeRTeNTaNG...
MoHoN MaAF sEGaLa KekHiLaFaN =
KeRaNA aDa TiKaNyA
MaTa SiLaP MeMaNdANg,
TeLiNGa SaLaH MeNdeNgaR,
LiDaH TeRLaNjuR BeRkATa-KatA & HaTI
TeRsaLaH MeNDuGa.
SALAM AIDILFITRI MINAL AIDIL WALFAIZIN..


Kata Al-Ghazali :
yang jauh itu WAKTU,
yang dekat itu MATI,
yang besar itu NAFSU,
yang berat itu AMANAH,
yang mudah itu BERBUAT DOSA,
yang panjang itu AMAL,SOLEH
yang indah itu SALING MEMAAFKAN”
Salam aidilfitri maaf FIZIKAL DAN MENTAL”.

Katak kenyang lalu tertidur,
Gajah pitam lantas terjatuh,
Andai tak sampai tangan menghulur,
Ku pohon keampunan dari jauh.

Tuesday, September 15, 2009

ISTIMEWANYA PEREMPUAN ISLAM


Kaum hawa berkata, susah menjadi perempuan Islam, lihat saja peratuan dibawah ini :-
  • Perempuan auratnya lebih susah dijaga dibanding lelaki,
  • Perempuan perlu meminta izin suaminya apabila mau keluar rumah, tetapi tidak sebaliknya,
  • Perempuan saksinya kurang dibanding lelaki,
  • Perempuan menerima warisan setengah dari lelaki,
  • Perempuan perlu menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak,
  • Perempuan wajib taat kepada suaminya tetapi suami tak perlu taat kepada isterinya,
  • Talak terletak ditangan suami dan bukan ditangan istri,
  • Perempuan kurang dalam beribadah karena masalah haid dan nifas yang tak ada pada lelaki.

Hakikatnya..

  • Benda yang mahal harganya akan dijaga dan disayangi serta disimpan ditempat yang selamat dan terbaik.Tentunya intan permata tidak akan dibiarkan terserak bukan? Demikian halnya dengan perempuan dan auratnya.
  • Perempuan perlu taat kepada suaminya, tetapi lelaki wajib taat kepada ibunya 3 kali lebih utama dari bapaknya.Bukankah ibu adalah seorang perempuan? Perempuan menerima warisan setengah dari lelaki, tetapi harta itu menjadi milik pribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya. Manakala lelaki menerima warisan, perlu menggunakan hartanya untuk isteri dan anak-anaknya.
  • Perempuan perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak,tetapi setiap saat dia didoakan oleh segala mahluk, malaikat dan seluruh mahluk Allah di muka bumi ini,dan jika meninggal karena melahirkan adalah syahid.
  • Di akhirat kelak, seorang lelaki akan diminta pertanggung jawabnya terhadap 4 perempuan, iaitu isterinya, ibunya, anak perempuannya dan saudara perempuannya.Sedangkan seorang perempuan, tanggung jawab terhadapnya ditanggung oleh 4 orang lelaki yaitu suaminya,ayahnya,anak lelakinyadan saudara lelakinya.
  • Seorang perempuan boleh memasuki pintu syurga melalui pintu syurga manapun yang disukainya cukup dengan 4 syarat iaitu sholat 5 waktu, puasa di bulan ramadhan, taat kepada suaminya dan menjaga kehormatannya.
  • Seorang lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah, tetapi perempuan jika taat kepada suaminya serta menunaikan tanggung jawabnya kepada Allah, akan turut menerima pahala seperti pahala orang pergi berjihad tanpa perlu mengangkat senjata.
Masya Allah.begitu sayangnya Allah kepada perempuan.

SeLaLUnYe iNSaN yAnG dI SAyaNg.......


Selalunya orang yang kita sayang,suka membuatkan kita dalam keadaan teruji. Selalunya orang yang kita sayang,suka membuatkan kita terkeliru. Selalunya orang yang kita sayang, suka membuatkan kita terluka. Selalunya orang yang kita sayang, suka membuatkan kita terkilan. Selalunya orang yang kita sayang, suka membuatkan tahap kesabaran kita menipis. Dan selalunya orang yang kita sayang,suka hadir bila memerlukan dan pergi tanpa meninggalkan pesan..

Jika kamu memancing ikan.... Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu.... Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja.... Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup. Begitulah juga ........ Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang... Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya.... Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja.... Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar KEPERLUANmu. .. Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menampalnya semula.... Akhirnya ia dibuang.... Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi.... Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya.... Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu ISTIMEWA.... Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya. ... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya. Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain.. Terlalu ingin mengejar kelazatan. Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan MENYESAL. Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan.....yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU. .. MENGASIHIMU. .. Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain. Terlalu mengejar KESEMPURNAAN. Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain.. Kamu juga yang akan MENYESAL...

Bila kita sayang org tu Kita terima je ape org tu kata Tapi bila dia kata kita? Hati kata xpe manusia xsempurna Bila kita sayang org tu Kita tunggu dia lama xpe Tapi bila dia tunggu kita??dia marah2... Hati kata,ala..adat la ada yg ditunggu dan menunggu Bila kita sayang org tu Kita xtido pn xpe layan dia yg tengah bosan tapi bila kita bosan Ada dia layan kita? Hati kata xpe dia busy kot! Bila kita sayang org tu Kita gadoh dgn dia kita,diam je.. Tapi dia heboh 1dunia Hati kata xpe,dia tansyion tu Bila kita sayang org tu Kita cal nak cakap dgn dia Tapi dia ckap dgn org lain Bila jadi cam tu Hati kata xpe,dia ada hal nk cakap dgn kawan dia Bila kita sayang org tu Kita bercerita dgn dia,rasa cerita kt tunggul lg baik Tapi bila dia bercerita dgn kita Kita dengar,semua kita ingat Hati kata xpe,sayang katakan.. Bila kita sayang org tu Kita dgn dia lapar Tapi kita bagi semua roti kita dkt dia Hati kata ala..jaga la hati dia sama,cian dia... Bila kita sayang org tu Kita sanggup bagi dia rehat bila dia letih Tapi bila kita letih,dia suruh jgk kita layan dia Hati kata bukan selalu pun Bila kita sayang org tu kita jadi mcm org gila bila dengar dia sakit Tapi bila kita sakit Dia siap kluar dgn kwn2 dia Hati kata xpe,xkn dia asyik nk berkepit dgn kita 24jam Bila kita sayang org tu Kta xpnah pnting kan diri sendiri Tapi dia hipokrip tahap gaban Hati kata,dia mmg mcm tu kna terima la.. Bila kita sayang org tu Kita sayang nk tinggal kn dia buat selama2 nya Tapi dia xthu kita berhadapan dgn maut Walaupun kita sakit,dia kata kita sakit biasa,jgn nk ngada2 Hati kata,mcm mana la bila kita xda,mesti dia gembira

NZKDF

Daisypath Anniversary tickers

mEnGhItUnG UsIaku

Daisypath Happy Birthday tickers

Chat with me