Wednesday, January 26, 2011

~~Langkawi Moodd~~

Yahoooo..................
setelah berbulan ku tunggu.....setelah penat lelah ku lalui....setelah beratus2 jam ku kira...
akhirnya hari yg di nanti menjelma jua....
kawan-kawan......sy akan pergi langkawii.....................bercuti bersam group
"Mentor Mentee" ku....
yeahhh.....terbaikla.....jalan-jalan with my classmate mmg de best la....
hihi.....esok (khamis- 27/01/11) kami akn berangkat tepat kul 10 mlm....
lalalaal........perasaan yg xdpt di gambarkn....
xsabar nk amik gambar byk2....possing sane...possing sini.....lalalla....
nk shopping-shopping.....cuci mata...oppss....cuci mate kene kt brg je....xboleh pndang bukan2....
(tu yg some1 tu pesan la kn=) hihi
mm pape pn....doakn perjalananku selamat...pergi dan balik ye...
semuga semuenye berjalan dgn lancar....

langkawiiii..................................im coming.................................=D

Untuk INSAN yg Membahagiakan Ku

Bahagia.....
saat yg bahagia pasti menjadi saat yg paling manis dlm diri kita....
ya....paling manis...paling di ingati.....
perasaan bahagia itu wujud bila ade yg mmbuat kite gembira....
gembira...bahagia....tersenyum....semuenye bersatu....
xdapat nak di gambarkan perasaan itu.....
xdpt nk di ucapkan oleh kata-kata ini....
walaupun tidak ku tahu bahagia itu sampai bila...
namun biarlah ku merasainya selagi masih milik ku....

wahai insan yg mmbuat ku bahagia...
sentiase lah bersama diri ku ini....ada disisiku tika ku senang dan susah...
menjadi penghibur ku tika ku sedih dan muram...menjadi pendengar ku tika ku perlukan teman meluahkan....

aku hanya insan biasa....yg x punya apa-apa....namun aku ada diri ku ini....
yg pasti tersenyum selagi aku mampu....ya...aku adlah cahaya yg menyinari....yg bersinar memenuhi ruang...yg menjadi lampu tika mu memerlukan...yg sentiase bersinar...menyinar....selagi aku mampu membahagiakanmu.....

aku ingin bahagia menjadi milik ku....
aku harap aku akn sentiase bahagia....sentiase tersenyum....sentiase gembira.....
Doakanlah aku....semoga aku akan kekal bersama kebahgiaan ini....
semuga aku di beri kebahgiaan yg hakiki itu...amin=)


Tuesday, January 25, 2011

Demam + Batuk = UBAT

+

Saat yg paling sy xsuke adalah bile SAKIT!!! nak tau kenape?
sebab UBAT itu PAHIT~~ sgt2 pahit smpai xtelan dek tekak ku ini....namun ianya akan di telan jika terpaksa dan dipaksa....xkisah la org nk ckp saya nie mcm budak2 ke takot ubat ke ape ke....tapi mmg sy xboleh nk telan ubat tu....dah mmg diri ini xsuke dgn semue yg di panggil UBAT....huhu......
dulu ingat lagi bile kene minum ubat mesti kene sedia air 1 jag......kene ade gula-gula....or biskut ke ape ke....yg boleh ku telan after minum ubat tu...hahaha....time tu tahan muke jela kalau kene gelak ngn adik ke sape ke...wat xtau sudah...huhu....
so skrg nie bile ngah sakit2 nie.....mule la berat hati nk telan ubat....tp kali nie trpakse minum sbb khamis nnt nk g jalan2 kt langkawi n sbb some1.....adoii...telan jugakla....nk sihat pnye psal kn...huhu.....so batuk + demam ku cepat2 la hilang k.....pergi la kat mane2....kasihani diriku ini..hihi....same2 la doakn ye kawan2=)










Thursday, January 20, 2011

Kesakitan yg teramat-amat='(

Sakitnye.............

Sakit yg teramat2 bile tangan ku meragam lagi.....
adoii.....rase mcm tangan ini dipulas2....
dicengkam yg tramat2 kuat....

mula2 boleh tahan lg dgn kesakitan ni....
aku cube utk wat sperti biase....
namun....aku hanya insan yg lemah....
jatuh jgk airmata ini bile ia menikam tnganku....

ape punca nya tangan ku blh jd sakit sebegini???
seingat aq...dari dulu zmn sekolah...
bile diriku trlalu letih atau keadaan yg sgt2 sejuk...
mesti bdn ku akan jadi sebegitu...
kaki atau tangan ku sering mnjadi sakit yg tramat2....

mlm td ku cuba kuatkn diri....
gagahkn juga utk melupakn kesakitan ini....
namun x trdaya....trdengar juga jeritan ku....
adoii...sakitnye....lenguhnye....sgt2 xtahan....

namun kesakitan ku itu dpt ku harungi dgn kata2 semngat....
ya...kata2 semangat dr seorang insan....
"tahan k sakit tu....tito je nnt....jgn xtito...esk ade class"
mm dan mlm itu ku tido dgn lenanya....
tnpa memikirkn tnganku sakit....
ku biarkan....ku lelapkn mate walaupn air mata ini menitis....
kuatlah naza...sabarlah naza....ini ujian utk dirimu....


namun hati tertanya2:

-Apekah yg sedang aku alami...kenape kesakitan ini trlalu sakit utk ku tahan??
-Adakah ia akn mmberi effect di masa depan??

* sgt2 takot utk memikirkannya....semoga ia hnya kerana aq penat n sejuk dn tiada kesan di masa hadapan....

......AMIN.......




Mane nak ku cari??

Mane nak ku cari???
Puas ku mencari namun xjuga ku temui.....
Jauh ku mencari namun xjuga ku berjumpa...
Penat ku mencari namun x juga ku bersemuka....

Mane nak ku cari??
Ku cari insan yg bernama "Lelaki"....
Ku cari insan yg mempunyai hati.....
Ku cari insan yg pndai menghargai diri....

Mane nak ku cari??
Ku menanti dirimu setiap masa...
Ku menunggu mu dengan hati yang gembira...
Ku menyambut kehadiranmu dengan jiwa yang berbunga....

Mane nak ku cari??
Kesempurnaan mu memikat hati....
Keimanan mu menjadi pilihan hakiki....
Kesederhanaan mu memberiku insipirasi....






Wednesday, January 19, 2011

Kenapa ALLAH temukan kita dengan org yg salah??

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih, apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi, itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.




1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.



2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.



3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.



4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.



5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...



6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.



7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.



8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.



9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.



Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.



Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..



PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..

~Kisah lama kembali menyapa~


Hai my dearest blog....
how r u 2day?? miszz me??
hihi....

hari nie rase mcm trganggu sikit...

nape die mesti dtg?
nape die mesti muncul?
blog....help me...i need de answer....="(

...kenape...
kenape mesti cinta yg tlh lame berlalu dtg mnjelma kmbali??
perlukah kisah lama dtg menyapa hati ini??
ape tujuannya??

rase sgt2 hairan...pelik....
bile die org yg tlh lame ku lupakan dtg kembali dlm hidup ini...
dtg dgn memohon kemaafan dan ingin kembali mnghulur salam prsahabatan...
perlukah??mestikah??haruskah???

arrggghh.........
kisah lama bgku adlh kisah yg patut aku lupakan...
tutup.....simpan dn xperlu di buka kembali....
kerana semue itu akn mngusik peristiwa lalu...
mengimbau kenangan silam....
ya...kenangan yg prnah trcipta suatu mase dahulu......

tidak....tidak....aku xmahu begitu....

tolonglah wahai insan yg prnah ku syangi dahulu....
lupakan diri ni....tamatkn kisah kita....
cukuplah sekali kite bersama...
cukuplah sekali ku mngenali dan menyanyangi dirimu....

doa ku moga suatu hari nanti kamu akn bertemu insan yg lebih tepat....
lebih layak.....lebih ikhlas dn sabar dlm melayani dirimu....

itu tidak mungkin aku....
namun andainya itu aku....mungkin ade 1000 alasan atas semue itu...

-Sekian-

" Sekali hatiku jatuh cinta....seribu kali kesetiaan ku berikan....
namun Sekali hatiku terluka....seribu kali kesakitan ku janjikan....."


Tuesday, January 18, 2011

Hati yg kecewa!!!

Argghh............
Tngahari td g class Costing.....
ase mls je nk pegi....
berat je kaki nk melangkah...
tp bdk2 ni semngat plk nk gi...huhu...

Smpai class mdm discuss soalan2 mid sem aritu.....
adoiiii...boleh plk nk bincang bnda tu.....
dala soalan tu rase mcm hangat2 tahi ayam je...huhu
overall soalan tu...
semuenye okey....
ase boleh jgk...
tp last question yg pling xpuas hati...
ade patot aq wat berjela2....
jawapan die boleh sependek2 alam?????????

buat penat je tahan sejuk dlm dewan tu.....
buat penat perah otak smpai nak terburai otak nie...huhu
aaarrgggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
tension gile jew.......

tapi xpela...bnda da lpas....
terima jela....hukhuk....

ingat okey...next time jgn wt lg bnda tu....
slh langkah blh berundur....tp
kalau slh buat sndri tanggung laaaahhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!

waaaaa................sedihhhhhhhhh...................
langkawiiiiiiiiii.................cptla dtg...............
(aik???ape kaitannye ntah...hihi=p)

Monday, January 17, 2011

~ Okey x lau tukar image cmnie?? ~

Jom posing dulu...hihi=p


Senyumm....1...2....3=p


Sempat posing dlm kete=p hihi


Posing ngn my car=p hihi


Nie mase singgah g mkn mihun sup=p hihi

......Bahagia.......

Xtau nape....tp sy amat bahagia skrg....
bahagiaa.....bahagiaa....dn bahagiaa......
time kasih byk2 tok org yg wat sy bahagiaaa....hihi...
sape erk org tu???

Adelah.......hihihi.....

semuga kebhagiaan sy ini akn sntiase bahagia....
okey.....same2 la kite lihat ye....hihihi=D

Nak berangan utk Wedding nanti boleh x????=p

Okey.....
tiap org mesti ade angan2 tok dorg nye wedding kn???
ade yg nk simple....ade yg nak meriah....glamour....
macam2 la....
tp bg aku....aku nak yg simple tp melotup....
hihihi.....xnak mahal2...tp biar nmpak mahal....
boleh kan???=p hihihi.....

walaupn xtau bile mase tu tibe...
tp xslh kan kalau kite plan dr awl...
tp lau xdpt mcm ape yg kite plan pn xpe...
yg penting dpt KAHWIN!!!! hihihi
(aik??? gatal nk kawin da ke??) hahahahaha....=D

okey korg....nie antra gmbar2 tok tunang.....pelamin...hiasan bilik yg sgt2 aku nak...

wane tema plk lebih kpd PINK...MERAH...PUTIH N HITAM....
xtaula....warne tu mcm menarik2 je...hihi
bunga nak bunga hidup okey....
argghhh...............bile la nak kahwin kn....
(adoiii..belajar pn xabis lagi nie=p hihi...


Okey ni nk wat mase tunang....hihi=)


Yang nie plk my pelamin ok=p


Nie mestilah utk kamar beradu ku=p hihi

Friday, January 14, 2011

Say "Gud Bye" 2 EXAM!!!

haahahahahahaa.....................
axam da abis scra rasminye tpt kul 4.15 td....
n conclusion tok paper PSA td...
sgt2 terukkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
argghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
malas nk ingt da....biar jela...
lupekan je smue tu....bnda da lepasss...huh!!!!

skrg nie yg ade dlm my mind adlah holidayy....
realllyyy i need that....
Owh LANGKAWI.......waitng 4 meee.................
SyoknYeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee=D hihihii

Wednesday, January 12, 2011

Tensionnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Argghhhhh..................
tensionnye exam kali ni.....
nape nie...
ase cm teruk je..
lagi2 paper pg td....
Costing 2....
ase mcm ape aq wat nie...
mule2 enjoy....makin belakang makin sewel pale nie....
adoii....mdm nape soaln susah sgt...
tp xsush cume complicated....
berbelit2....rugi sgt2 markah kt situ sbb sy xpham....
sush nk paham....
tau nk wat tp ase keliru je....
argghhh......
kalau dewan tu kedap bunyi da lame aq jerit...
aaaarrggghhhhhhhh................sy tensionnnn........................

tp pape pon....paper tu da lepas....
so abaikn je...
just accept result yg kte dpt nnti...
im trying ma best....veri2 best 2 answer dat....
but....may b my effort not enough...so must increase dat...
okey!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REMEMBER THAATTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Friday, January 7, 2011

Mid SEM!!!!!!



ARghhhhhhhhhhhh
exam mid sem da nk dekat....
lg 2 ari je...
tp ape yg da stdy???
semuenye belum lg.....addooiiii....
ape nk jadi nie??
bile nk insaf???
SEDARLAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thursday, January 6, 2011

Nie antra gmbar yg sempat kami klik!! =p

nie mase ktorg kuar g wangsa walk...





nie pulak mase g celebrte new year...yeahh3...trbaikk=p hihi




Wednesday, January 5, 2011

< 2011 comingg.... >

yeah....
2010 da berakhir 2011 pula muncul....
buku lama ku tutup...
buku baru ku buka...=)

2010 tahun yg pling byk kenangan...
kenangan dgn die...ngn org tu...n jgk org yg nie...huhu...
dr aq couple..break....couple...break...couple n then sampai la
diriku jd SINGLE skrg nie..hahaha....cobaann.....
semue tu mngajar ku mnjadi lebih matang n pndai memilih...
tahun nie hati kene kuat seyh...kene tebal n psang kubu gile2 kuat pnye...
biar xmudah lembut n xmudh dipermainkan....YAHOO!!!

So,the end of 2010 kami celebrte ngn bagus skali...
terbaik sgt2...hihi..

31/12/10: 12.00pm (aku,zana,iyla,fyna n mimie)
ktorg plan nk g coping2 kt wangsa walk...n then jalan2...
pusing2....msuk kedai kasut...kedai baju...n mase ngh jalan tu tibe2....
oucchh....sndle zana putus..ha?putus?
hihi....tp nsib bek still leh jln lg....ktrg pn jln la g cri sndle bru tok zana...
lame jgk la ktrg pusing xjmpe jgk yg brkenan...
last2 die blash je selipar jepun..bgus2...chumel je slpar tu tau..hihi..
mm pstu ktrg pn decide nk tgk movie...
yeah2...lame kot xfeeling2 tgk muvie nie..hihi..
n muvie yg kami pilih "Tron Legacy" terbaik sgt2...
cite tu sgt2 MEMBOSANKAN OK!!!! arghhh....siap tito lagi cik zana nie tau...huhu

lpas window shopping skrg mse utk mngisi perut plk..hihi..
n ktrg pilih nk mkn PIZZA....nyum3...sedapp...
dn menu ku aritu Set Meal 2 n lasagna...
perrgghhh.....terbaik laaa....hahaha=D

pastu ktorg pn blik...dah nk mghrib tuu.....
mesti baba bising kete xde n fon plk off xde bteri..
hihi...sowie baba=p lalala

okey so ptg td ktrg ade plan nk g clebrte kt mne new year ni...
hmm....lps di pertimbangkn...kami memilih KLCC...
huhu....tp kali nie kami bertiga je...aku,zana n iyla..
gempakla.....g klcc dlm kul 9 n lepak kt taman...
mmg best gile la tgk bunga api mse tu...enjoy kot...
tp next year kmi xnk pi da..haha...ktrg trpikir plk mse tu..

"Nape kite x book hotel nie n then tgk dr bilik...perghh....gempak kn??" haha...
next year..okey....xsbr plk asenye..hihi=p

n mlm tu mse nk blik sesak gile kot org...tp xpe sbb diriku ade 2 org bodyguard...
zana cntrol depan, iyla jage belakang...selamat kot diriku nie...hihi...
n then balik tu ktrg nk lepak mamak...
Ali Maju Setiawngsa penuh kot....huhu...so ktorg pegi Ameen Bistro jela...
so mlm tu smpai umah dlm kul 2 lebih jgkla...

arghhh....balik2 je trus tido....
hahaha.....penat tp ENJOYYYYYYYYYYYYYYYY =D

Tuesday, January 4, 2011

Bukan Diriku-Samsons ost Bukan Diriku with lyrics



Bukan Diriku
Artist: Samsons
Setelah kupahami
Ku bukan yang terbaik
Yang ada di hatimu

Tak dapat kusangsikan
Ternyata dirinyalah
Yang mengerti kamu
Bukanlah diriku

Kini maafkanlah aku
Bila ku menjadi bisu
Kepada dirimu

Bukan santunku terbungkam
Hanya hatiku berbatas
Tuk mengerti kamu
Maafkanlah aku

Walau kumasih mencintaimu
Kuharus meninggalkanmu
Kuharus melupakanmu
Meski hatiku menyayangimu
Nurani membutuhkanmu
Kuharus merelakanmu

Dan hanyalah dirimu
Yang mampu memahamiku
Yang dapat mengerti aku

Ternyata dirinyalah
Yang sanggup menyanjungmu
Yang lama menyentuhmu
Bukanlah diriku

NZKDF

Daisypath Anniversary tickers

mEnGhItUnG UsIaku

Daisypath Happy Birthday tickers

Chat with me