Monday, October 31, 2011

Negeri 9 v Terengganu

lepas puas pujok sijantunghati
akhirnye die nak jgk pergi tgk bola ni
huahuahua
hati gumbira tidak terkata=D

kitorg g 4 org
me with sijantunghati , zura with daus
n best sgt2 bile tgk live ni
rase mcm lpas ni nk pg tgk slalu je
hahaha

harap2 lepas nie sijantunghati bermurah hati nk bwk lg kan?
ape pun best sgt2 tgk mlm tu
n pling best negeri 9 menang 2 -1 ngn terengganu
mmg kosong stadium tu awal2 mase ngeri 9 da mnang
syiokkkk habis.....

dan nie antara gambar yg kami snap.....=))













Thursday, October 27, 2011

Rindu dkt Nazeeha

Terasa sayu hati ni mlm ni
Xtau nape tibe2 rase rindu sgt dkt zeeha
Susah nak jmpe zeeha skrg
Kalau dulu abg ade jgk dtg rumah
Tp skrg?ntahlah...
Baru nak rapat2 ngn zeeha
Baru nk main ngn die
Baru nk gurau ngn die
Tp semue tu sementara je
Hati aq... rasa aq.. xsiapa prnh tau
Mcm mane sakitnye bile abg yg slalu ade kt sisi
Tibe2 jadi jauh..jadi asing
Teringat lg masa raya abg arif dtg rumah
Trus pegi dapur peluk mase aq basuh pinggan
Abg ckp abg rindu aku..abg pnggil wife die ckp abg rindu aq..
Air mata mase tu tahan jgk..selit juga senyuman dgn usikan
Dlm hati ni"jaja pn rindu sgt kt abg" hanya tuhan yg tahu..
Ntahlah....knape lah mest jd mcm nie...
Rindunye kt zeeha....rindu sgt2....
Sayu hati nie bile tgk zeeha dgn sedara lain
Hiba hati nie...cemburu sgt2...
Tp apa yg blh aq buat..
Aq hnya blh memandang je..
Rindu sgt2....
Ya Allah...hanya padamu ku memohon...
Bantulah hamba mu ini...
Kembalikanlah keadaan..suasana yg dlu pd kami..
Aku sgt2 rindukan semua itu...sgt2 rindukannya='(

Wednesday, October 26, 2011

Apa cerita cutiku??

Okey cuti bermula 15/10/2011
cuti nie xde ape2 yg best
plan nak g bercuti pn xdpt nk di tunaikan
n abiskan masa kat rumah je
bangun tido...mkn...tido...tgk tv....tido...mkn....tu jela rasenye
n kuar pn xde g mane
just area2 sini je
kuar g makan ngn zana n iyla
kuar g hospital tgk abah zana
kuar ngn baba n mak
tu jela rasenye
mm n ari khamis g umah cousinku
habiskan dlm 7 hari kt sane
kat sane pn xde wat pe
just teman ryan n dorg kt umah je
n kitorang men masak2
mcm2 lauk jgk la da try
n tadi try wat agar2 gula merah
sekali kurang manis la
hahaha
xpe 1st try...cube lagi=D hihi
itu jela yg ku wat dr mula cuti
n ade plan utk hari2 yg berikutnya nie
harap2 menjadi la...
adela jugak kenangan nnti kan=D


Randy Pangalila & Mikha Tambayong - I Need You (Lirik)

X semua blh memahami

x semua org blh memahami apa yg kite rase
rase itu hanya kite yg rasa
mustahil ade org yg blh memahami
kecuali dia mengalami yg serupa dgn kite
tapi sama ke ape org tu rase dgn apa yg kite rase?
sbb rase kite mungkin lain dgn rase mereka
walaupun situasi yg sama namun pasti ade yg beza kn?

tapi rasa apa sbnrnye yg sdg ku katakan?
rasa itu la...
rasa rindu
bukan hanya utk ku tp juga utk cik zana
merindu itu memg sangat indah
tapi sgt perit juga utk menanggungnya
tapi percayalah bila rindu itu disimpan
makin lama makin bertambah2 kerinduan itu
makin melonjak2 hati itu
makin menjerit2 hati itu
tapi sabarlah cik zana ye
rindu itukan best
dpt mengajar kite ape erti hubungan itu
bermakna atau tidak dia pada kita
sejauh mana kite perlukannya
kalau dh rindu smpai x tertahan tu???
(paham2 jela kn siapa dia bg kite?=p)

x semua org blh memahami erti rindu itu?
percaya atau tidak
tanye lah diri sendiri
masing2 ade pendapat sendiri
dan hanya yg merasai dpt merasai rase itu
merindu...dirindu...sgt2 bahagia & indah

Monday, October 24, 2011

Photo shoot Asyura

nie anak buahku yg tersayang

bwk g jusco au2 nak shoot...shoot...gmbr...

so inielah diantaranya=D


















Wedding sahabat yg amat ku sayangi=))

10/9/2011
wedding ana & epul
ni sahabat ku yg dah ku anggap like my sis
semoga bahagia menjadi milikmu selamanya
semoga tabah menghadapi dugaan & cabaran yg menimpa
semoga dpt bg anak buah yg banyak utk ku...hihi

luv youuuuu...............................=D

















Dosa Dalam Pekahwinan

Perkahwinan itu sesuatu yang mulia di sisi Allah S.W.T kerana bertujuan meramaikan umat Muhammad S.A.W di atas muka bumi ini. Bukan itu sahaja, perkahwinan itu juga suatu proses untuk kita membantu antara satu sama lain.

Benar, perkahwinan itu satu ibadah dan ganjaran pahala namun ia perkahwinan juga boleh mengundang dosa. Bak kata Bro Hamka penulisblog Kereta Mayat kita tak mampu lari dari dosa dalam dunia sekarang ni. Kiri, kanan, depan belakang semuanya dosa. Nauzubillah.

Tetapi sedarkah kita bahawa perkahwinan itu merupakan satu tanggungjawab dan amanah?

Perkahwinan itu bukan hanya berlangsung sehari di hari pernikahan dan walimatulurus yang memerlukan belanja puluh-puluh ribu namun perkahwinan itu adalah selepas hari pengantin dirai bagai raja sehari.

Jika sebelum ini kita hanya hidup bujang tetapi tiba-tiba ada manusia asing yang masuk kedalam hidup kita.

Jika sebelum ini kita hanya hidup dalam kelompok keluarga kita, namun setelah berkahwin kita perlu hidup dalam kelompok keluarga lain yang mungkin budayanya amat jauh berbeza dengan budaya hidup kita sebelum ini.

Jika sebelum ini kita masak untuk seorang makan, selepas berkahwin kita perlu masak untuk dua orang makan.

Entah berapa banyak "jika" untuk kita senaraikan.

Pendek kata perkahwinan itu suatu perkara yang memerlukan komitmen yang sangat tinggi. Jika boleh biarlah perkahwinan yang kita bina itu berkekalan hingga ke taman-taman syurga kelak.

Tetapi mengapa dikatakan dosa dalam perkahwinan?

Kita memerlukan masa untuk menyesuaikan diri dengan suasana baru. Oleh sebab itu, kita perlu benar-benar bersedia. Jika tersilap langkah pasti akan mengundang dosa walaupun hakikatnya perkahwinan itu adalah salah satu cara untuk mendapatkan pahala.

Memandang wajah suami atau isteri pun sudah pahala apatah lagi jika senyum. Bab dosa dan pahala memang urusan Allah S.W.T, kita yang makhluk ini haruslah beringat dan berjaga-jaga.

Jika perempuan yang tidak menjaga dirinya dari segi aurat dan sebagainya, si suami yang terpaksa menanggung dosa. Jika si isteri meninggikan suara pada suaminya, itu juga satu dosa.

Oleh itu, jika kita masih belum benar-benar bersedia, jangan cuba dekati perkahwinan. Memang ada yang berkata:

"Kalau nak tunggu betul-betul sedia memang tak kahwinlah sampai ke tua."

Ada juga yang berkata:

"Sedia itu datang seiring dengan niat kita untuk berkahwin."

Sedia itu merujuk kepada apa?

Ilmu rumahtangga?

Ilmu Agama?

Persediaan mental dan fizikal?

Semua aspek kita perlu bersedia. Paling penting adalah ilmu bagaimana kita mahu melayarkan bahtera rumahtangga.

Rumahtangga dan keluarga bagaimana yang kita mahukan?

Adakah keluarga yang bercirikan Islam pada dasarnya atau keluarga yang hanya Islam pada nama?

Itu perlu ditanya pada diri sendiri.

Rumahtangga yang bagaimana kita mahukan?

Cuba renungkan dan fikirkan dalam-dalam.

"Orang-orang yang enggan menikah kerana hendak menghindari beban tanggungjawab adalah orang-orang yang tersesat. Sebab perasaan takut memberi nafkah menjadikan iman seseorang itu cacat." (Imam Hasan al-Banna)

Firman Allah S.W.T:

" Kami tidak meminta rezeki kepadamu, Kamilah yang memberi rezeki kepadamu. Dan akibat yang baik itu adalah bagi orang-orang yg bertaqwa." (Surah Thaha: Ayat 132)"

Tetapi jangan pula kita takut untuk menikah kerana pernikahan itu adalah sunnah Rasulullah S.A.W. Menyempurnakan perkahwinan ibarat menyempurnakan sebahagian daripada agama. Dengan berkahwin juga dapat melahirkan zuriat yang halal yang mudah-mudahan menjadi khalifah di muka bumi ini.

Sejak akhir-akhir ini ramai yang berkongsi kata-kata ini di Laman Facebook.

"Aku terima nikahnya si fulanah binti si fulan dengan mas kahwinnya RM...."

Itu adalah tersurat. Apa yang tersirat? Yang tersirat ialah:

"Aku tanggung dosa-dosa si fulanah ini dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat, aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung dan aku tanggung dosa bakal anak-anak aku. Akulah orang yang bertanggung jawab dalam memberinya nafkah zahir dan batin, memberinya ilmu dunia Akhirat dan juga bertanggung jawab memegang tanganya bersama-sama berlari bertemu-Mu Tuhan. Aku juga sedar, sekiranya aku gagal dan aku lepas tangan dalam menunaikan tanggung jawab, maka aku fasik, suami yang dayus dan aku tahu bahawa nerakalah tempatku akhirnya dan malaikat Malik akan melibas aku hingga pecah hancur badanku. Akad nikah ini bukan sahaja perjanjian aku dengan si isteri dan si ibu bapa isteri, tetapi ini adalah perjanjian terus kepada Tuhan."

Berat bukan tanggungjawab seorang suami?

Berkahwin bukan semata-mata bagi nafkah zahir dan batin sahaja namun juga ilmu. Jika isteri tersalah, tegurlah jangan biarkan sampai ia menjadi barah dalam keluarga.

Jika usia sudah mencecah 20-an buatlah persediaan dari sekarang. Persediaan dari ilmu rumahtangga, ilmu agama, ilmu hendak mendidik anak-anak, ilmu segala jenis ilmu yang berkaitan supaya rumahtangga yang dibina dalam redha Allah S.W.T. Material juga perlu sedia juga baik lelaki mahupun perempuan. Paling penting restu ibu bapa. Kerana redha Allah S.W.T terletak pada redha Ibu bapa.


alt

Sunday, October 23, 2011

Partner ku dah jadi *tUNANG* org =))


18/9/2011

tarikh ni tarikh yg amat bermakna utk fyna sbb dah jadi tunangan org

syok sgt2 tgk die kene make up

"happy besday & happy e-day partner"

*happy...n happy always in ur life=))

ok.....jom kite tgk antara2 gambar time majlis tu=D


















Hati ini juga tau 'tersentuh'

hati ini same dgn hati insan lain
hati ini serupa dgn perasaan insan lain
hati ini juga tau ertinya tersentuh
bagaimana tidak hati ini tersentuh jika sahabat membuatnya begitu
bagaimana tidak hati ini tersentuh jika sahabat tidak mengendahkannya
bagaimana tidak hati ini tersentuh jika sahabat tidak memperdulikannya
sedikit hati ini blh bertahan namun bila selalu rase seakan hiba
sayu...pedih.....semuanya bercampur menjadi satu
wahai sahabat yg ku sayangi
mengapa hati ini tersentuh dgn tingkahmu
bukan aku tidak cube mengerti
namun kau seakan tidak memperduli
berulang kali ku hulur salam..menyelit ingin berkongsi rasa
namun tiada satu yg kau beri jawapan
aku tahu kau ada kehidupan mu sendiri disana
namun mungkin aku tida se'busy'mu yg masih mampu menghantar pesanan
mungkin benar kau tidak mempunyai masa
namun ternyata banyak masamu dgn temanmu disana
tidak sekali aku pertikaikan
tidak seribu kali aku inginkan
namun hanya seminit aku mahukan
seminit utk berkongsi cerita
seminit utk bertukar pandangan
dan seminit juga utk membei nasihat
hanya seminit dan tidak pernah ku ingin sehari dan sentiase besamamu

sabarlah wahai hatiku
sabarlah wahai diriku
jangan lah dikau tersentuh lagi
kerana saat ini sahabat itu sudah ku biasakan
tidak ku telalu memerlu mu sahabat andai aku juga tidak diperlu olehmu lagi
namun ingatlah sahabat
"setiap kenangan bersamamu itu sangat memberi erti baiku....terima kasih sahabtku"

Saturday, October 22, 2011

Sijantunghati (4)

Tibe-tibe feeling plk dgn lirik lagu nie lpas bace novel

"Biarlah YM Berbicara"


aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu
aku ingin menjadi sesuatu yg mungkin bisa kau rindu
karena langkah merapuh tanpa dirimu
oh karena hati tlah letih
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
aku ingin menjadi sesuatu yg selalu bisa kau sentuh
aku ingin kau tahu bahwa ku selalu memujamu
tanpamu sepinya waktu merantai hati
oh bayangmu seakan-akan

reff: kau seperti nyanyian dalam hatiku
yg memanggil rinduku padamu
seperti udara yg kuhela kau selalu ada

hanya dirimu yg bisa membuatku tenang
tanpa dirimu aku merasa hilang
dan sepi, dan sepi..


aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu
aku ingin menjadi sesuatu yg mungkin bisa kau rindu
karena langkah merapuh tanpa dirimu
oh karena hati tlah letih
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
aku ingin menjadi sesuatu yg selalu bisa kau sentuh
aku ingin kau tahu bahwa ku selalu memujamu
tanpamu sepinya waktu merantai hati
oh bayangmu seakan-akan

reff: kau seperti nyanyian dalam hatiku
yg memanggil rinduku padamu
seperti udara yg kuhela kau selalu ada

hanya dirimu yg bisa membuatku tenang
tanpa dirimu aku merasa hilang
dan sepi, dan sepi

repeat reff [2x]

selalu ada, kau selalu ada
selalu ada, kau selalu ada


Mereka bersama BB

inilah gaya cik zana n iyla
bila dah dpt bb

jom, kite saksikan senyuman yg x lekang di pipi =))







dan ini pula diriku

blur...xde org nk layan...huhu=))

Tuesday, October 18, 2011

Perlukah rasa itu??

Pernah x rase jeles?
Cemburu? Teringin? Berangan?
Diriku selalu merasakannya
Bile tgk kebahagiaan org lain
Rase teringin sgt2 nk bahagia mcm tu
Bile tgk sepasang merpati jln berdua,bergelak tawa
Rase mcm time tu jgk nk cri sijantunghati
Bile tgk couple ni komen2 kt fb
Melepaskan rasa syg,brkongsi rasa rindu
Rase nak je time tu jgk post kt fb sijantunghati
Bile tgk dorg upload gmbr brdua
Rase time tu jgk nk masukkn gmbr kite
Bile tgk couple tu update status keluar g mane2
Rase nk jgk wt aktiviti2 cmtu ngn sijantunghati
Haishh...knapa la mesti ade rase cmtu kan??
Tp xsalah utk rase itu
Rase itukn indah
Untungla org yg da dpt rase tukan

But walau ape pun
Sijantunghati ttp dirinya sndiri
Xprlu berubah utk menjadi sebegitu
Xprlu mencuba menjadi yg itu
Krna dia adlh dirinya
Dn tidak prlu mnjadi org lain
Dan yg pnting diriku lbh mngetahui prangainya yg sbnr

"Tp xslhkn lau sijantunghati nk try jd se"romantik" itu" laalalalala=D

"kerinduan zana pd wajah itu"

Nak diluahkan rasa hati
Nak diungkapkan yg trpendam
Nak dibicarakan yg tersirat
Nak dilafazkan rindu diri

Hati sering merindu
Menjerit ingin ketemu
Memberontak ingin berdua
Menanti siang dan malam

Kenapa membuat hati makin merindu
Kenapa membuat mata sering terbayang
Kenapa membuat jiwa sering menjerit

Ingin dilupakan wajah itu
Ingin dinafikan rindu itu
Ingin diakhiri rasa itu
Tapi hanya mulut berkata walhal hati menolak sekuatnya

Bila bersama bagai trbuai
Bila bersama ketawa menyinar
Bila bersama hati bahagia
Bila bersama x ingin berpisah

Sabarlah hati
Sabarlah jiwa
Sabarla diri
Sabarla nyawa

Andai dia diciptakan utk mu
Andai dia ditakdirkan bersama mu
Andai dia dijodohkan menjadi milikmu
Larila dia sejauh mane
Pergilah dia kemana jua
Hilangla dia dr pndanganmu
"Namun akan kembali jua dirinya pd mu"

Sunday, October 16, 2011

Sijantunghati (3)

Bile dah makin lame bersama....
Makin bertambah2 sayang di hati.....
Sgt2 sayang....sgt2 perlukan....

Dia terlalu byk brsabar melayan prangai ku....
masih bersabar walau apa jua ku katakan...
Masih bersaabar walau apa jua ku lakukan...
Masih jua bersabar andai ku menyakitinya....

Bila ku salah....dia betulkan....
Menegur, memberitahu, memperbetulkan apa yg slh ku lakukan...

Bila ku marah....dia sejukkan....
Mendengar, menenangkan, melembutkan hati yg sdg ditiup api2 kemarahannya...

Xdpt nk digambarkan...xboleh nk diterangkan...

Doaku padamu Ya ALLAh...
semoga kasih kami kekal terjalin selamanya...
Semoga hubungan ini diakhiri dgn 1 ikatan yg cukup istimewa...
AMIN......

Friday, October 14, 2011

Berakhirnya Semester 6

semester 6 telah pn habis secara rasminya pada
14/10/2011 - 6.00pm
byk kenangan yg telah dilalui
dr awal hingga tamatnya semester ini
sem depan mase utk praktikal
so kalau result chantek dptla pegi praktikal
n harap sgt2 result semuanya ok
takot nk tunggu tapi itu semua harus dilalui
apa pun
" Selamat Bercuti...BerHolida-holiday utk semua sahabat ku"


wahai Tuhan, mengapa wanita sering menangis?




jawabNYA
kerana wanita itu unik
Aku ciptakannya sebagai makhluk istimewa
Ku kuatkan bahunya utk menjaga anak-anaknya
Ku lembutkan hatinya utk memberi rasa aman
Ku kuatkan rahimnya utk menyimpan benih manusia
Ku teguhkan peribadinya utk terus berjuang pada saat yg lain menyerah
Ku berikannya naluri utk mencintai anak2 dlm apa jua keadaan sekalipun
Ku kuatkan batinnya utk tetap menyanyangi walau dikhianati oleh teman
Walau disakiti oleh orang yg disyayngi
Wanita makhluk kuat
Tetapi jika satu saat die menangis, itu kerana
"Ku berikannya air mata utk membasuh luka batin & memberi kekuatan baru"


Thursday, October 13, 2011

Terbayang..membayang..dibayang...

tibe-tibe arini asyik berangan je
haiyaa...time exam pun smpt berangan...
kuikuikui...
tapi bak kata org tua2 "angan2 menyeluk pekasan biar smpai ke pangkal lengan" hihi
mm best x korg tunang??
jadi tunangan org...
dpt buat majlis sendiri
ade cincin di jari...
teringin sgt2...haishh
paling penting ade tunang sendiri kan??
kalau kahwin pn best kan?
pilih pelamin nikah
pilih baju sanding
uisk...cukup2...jgn berangan dah...hukhuk

* okey tamat utk berangan...jom stady...zana dah bangun* kuang...kuang...kuang...



NZKDF

Daisypath Anniversary tickers

mEnGhItUnG UsIaku

Daisypath Happy Birthday tickers

Chat with me